keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Blogihiljaisuus

Nyt piti pitää pikku stoppi tässä blogin kirjottamisessa ja unohtaa koko laihdutusprojekti hetkeksi. Tuntu ettei päähän taas mahtunu muuta ku itsensä haukkumista tekemättömistä lenkeistä ja syödyistä ruuista/herkuista. Ihmeellisesti sitä alkaa ajatukset kiertää samaa kehää ja kroppa menee stressistä täysin jumiin. Luin netistä syömishäiriöisten tarinoita ja vaikka en sairastakaan kyseistä sairautta missään muodossa, löysin tarinoista omiakin ajatuksiani. Joka ikinen kerta kun laitan suuhuni jotain herkkua, takaraivossa pauhaa pieni ääni joka haukkuu mua sen takia. Joskus jopa ihan perusruokaa syödessäni soimaan itseäni ettei läskin kannattais syödä. Sairasta! Eräässä ravintoterapeutin kirjoituksessa oli kyse juurikin tästä. Naiset syövät herkkuja, mutta eivät osaa nauttia. Syödään nopeasti ja salaa ja heitetään äkkiä paperit roskiin ettei jäädä kiinni. Sitten kärvistellään omantunnontuskissa ja luvataan että huomenna menen lenkille ja poltan sen maxituplan kalorit.  No huominen tulee, mutta väsyttää ja ei millään jaksa. Jäädään sohvalle ja taas soimataan itseämme. Tämä korjaantuis niin helposti sillä että olis yksi herkkupäivä jolloin sais syödä hyvällä omallatunnolla NAUTTIA herkuista! Miksi se on niin vaikeeta?!

Siinä eroan että en vertaa itseäni kehenkään ja hae itsestäni vikoja. Olen periaatteessa ihan tyytyväinen vartalooni kaikkine läskeineen ja raskausarpineen, mutta TIETENKIN haluaisin olla kiinteämpi. Mulla on hyvä itsetunto eikä mua haittaa muiden mielipiteet mun kropasta (oon saanu kuulla niitä koko ikäni), mutta oma hyvinvointi on tosi tärkeetä. Haluan viihtyä paremmin omissa nahoissani, eikä niin että housut kinnaa ja paita nousee liian ylös ja on epämukava olo. Ihailen naisia joilla on kauniin lihaksikkaat ja kiinteät kropat, mutta en silti ole kateellinen. Olen iloinen kaikkien puolesta jotka jaksavat treenata ja laihduttaa. Olen myös kokenut sitäkin, että kun itse olen laihduttanut ja puhunut siitä niin minulle on sanottu vihasesti että älä siinä kehuskele.

Tulipas tästä vuodatus!
No mut iloista viikkoa kaikille :D

P.S. Kävin mä tänään vaakallakin ja näytti 88.1 et aika samoissa pyöritään viikosta toiseen...

1 kommentti:

  1. Häh, kuka voi sannoo toiselle että älä kehuskele, ihme tyyppi...
    Ootko sää kuullu siittä 5+2 ruokavaliosta? Mun kaveri ja sen äiti noudattaa sitä ja paino kuulemma tippuu vauhdilla. Mää en siihen ruppeis ko tarttee laskee kaloreita, mut jos se laskuhomma ei haittaa, niin ei se varmaan hullumpaa hommaa oo.

    VastaaPoista

Jätä mulle kommenttia hyvässä ja pahassa! On kiva tietää että joku seuraa mun juttuja :D