maanantai 1. heinäkuuta 2013

Kesä on vieraiden/vierailujen aikaa!

Taas oli todellinen hulinaviikko vaikka juhannuksen jälkeen piti rauhottua!
Alkuviikko meni nikkaroidessa ja laittaessa ulkorakennusta siihen kuntoon että saa kannettua puut sisälle. Innostuttiin sitten samalla purkamaan saunan pukuhuoneen (samassa rakennuksessa kun puuvarasto) seinät ja lattiat. Ollaan 2 vuotta asuttu tässä talossa ja toi pukuhuone on häirinny mua koko ajan, mut nyt se purkuhomma tuli tehtyä. Tosin siis eihän me olla vasta kun purettu se! Nyt pitäis hioa palomuuri ja lattia joista otettiin laatat pois. Sitten palomuuriin pitäis tehdä laastilla jotain kivaa kuviointia ja lattiaan laudat. Seinät maalata ja ovi korjata...eli toi purkuhomma oli helpoin juttu...toivottavasti tällä viikolla kerkiäisin tekemään pukkarin loppuun asti.

Torstaina mun veljen tytöt tuli meille pariksi päiväksi lomailemaan. Heti ekana päivänä mua odotti pitsat ku tulin töistä kotiin. Mies ei ollut kerinny tekemään ruokaa ni oli ratkassu asian pitsalla. Tein kyllä salaattia kaveriksi ni söin vaan puolikkaan. Olihan se toooosi hyvää pitkästä aikaa. Perjantaina käytiin jäätelöllä Pyynikillä kun tytöt halus käydä kattoo maisemia. Oli muuten toinen tötterö tälle kesälle. Mä en muista yhtään paljoko viime kesänä makso pieni tötterö, mut Tampereella se on tänä kesänä 3€. Todella kallis litrahinta tulee kyllä jätskille! No ehkä mä voin maksaa sen ku pari kertaa kesässä semmosen syön.
Lauantaina käytiinkin likkojen ja mun ystävän kans kunnon kirppiskierros. Löyty vaikka mitä kivaa ja koko päivä siinä meni. Kierros kruunattiin subwayn patongeilla. Otin aluksi kokonaisen kama teriyakin, mut puolikkaan syötyäni tulin katumapäälle ja vein toisen puolikkaan miehelle tuliaisiksi. Hyvä minä :)
Subihan mainostaa itseään laihduttajan ruokapaikkana et eikai se voi hirveen paha olla?!
Illalla likkoja tultiin hakemaam ja grillattiin saunan jälkeen vielä makkaraa. Ootteko muuten huomannu kuinka monta kaloria grillimakkarassa on? Ihan älyttömästi!

Eilen oltiin mun toisen veljen luona ja pelattiin monta tuntia mölkkyä. Se on kyllä kesän paras peli! Ihan älyttömän hauskaa porukalla pelailla. Veljen vaimo oli tehny kesäpäivän kunniaksi valkosuklaa- juustokakkua ja pitihän sitä vähän maistaa. Aah ku hyvää!

Tässä siis mun viikon lipsahdukset.
Lenkillä olen käynyt joka ikinen aamu (n.puoli tuntia) heti kun herään. Eilen kävin tunnin lenkin ja juoksinkin pari kilometriä :) eli liikuntaa taas on ollu mut ruokavalio vähän niin ja näin.
Paino oli  juhannuksen jälkeen 92kg, mut tänä aamuna se oli 91.4 eli kyllä.vähän turvotusta on lähteny :)

Hyvää viikon alkua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Subwayn leivät ovat suhteellisen vähä kalorisia jos jättää välistä juuston pois ja valitsee kevyen kastikkeen (makea sipuli tai hunajasinappi). Ja tietty leipä kannattaa aina ottaa kokojyväsenä.

    Itse joskus ollut Subwaylla töissä, niin nämä asiat on opittu kantapään kautta.

    Mut ei Subwayn leivät siltikään ole joka päivä syötynä terveellisiä, mutta silti parempi vaihtoehto hampalle tai pizzalle.

    Äläkä murehdi pienistä lipsahduksista, ihan hyvin sinulla kuitenkin menee..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja piti vielä lisätä, että proteiinin lähde kannattaa sinne leivän väliin tarkoin valita, jos haluaa sen sisältävän mahdollisen vähän kaloreita.

      Poista

Jätä mulle kommenttia hyvässä ja pahassa! On kiva tietää että joku seuraa mun juttuja :D